„Не трябва да пренебрегваме емоционалните връзки, защото футболът не е просто игра. Той е страст”, каза изпълнителният директор на „Спортс Мениджмънт България“ за организираната от компанията WINBET е-футбол лига, чиято най-ценна характеристика е участието на български отбори
Електронният футбол е еквивалентен заместител на реалния като телевизионен продукт, заяви д-р Виктор Кирков в интервю за Sportal.bg. Зрителите искат забавление, а електронният футбол им го осигурява, при това в по-завършена форма.
„Затварянето на хората по домовете им, заради епидемията от COVID-19, просто ускорява един устойчив процес на завземане на пазарен дял от страна на електронните спортове. В световен мащаб над половин милиард души гледат на годишна база такъв вид продукция, като почти 40% от тях я следят редовно”, изтъкна изпълнителният директор на „Спортс Мениджмънт България”.
Компанията, която реализира популярния проект „Отбор на надеждата”, тази година реализира първото официално електронно първенство по баскетбол с български отбори като част от оперативното управление на Българска федерация по баскетбол. На 15 септември „Спортс Мениджмънт България“ постави началото и на първия електронен турнир по футбол с български отбори – WINBET е-футбол лига, на който Sportal е ексклузивен медиен партньор.
Само за две седмици първенството привлече десетки хиляди зрители, като този успех според д-р Виктор Кирков е съвсем очакван. В електронното състезание стадионите са пълни, агитките подкрепят своите отбори и съдиите винаги отсъждат обективно. Хората търсят съпреживяване и го получават през представянето на геймърите, които управляват любимия им тим. Ключовият детайл за големия интерес към WINBET е-футбол лига е, че участниците в състезанието играят с български отбори. „Това е най-ценната характеристика на нашия продукт”, подчерта д-р Виктор Кирков. Въпреки неконвертируемия си вид, реалното българско първенство е по-гледано от всеки чуждестранен футболен шампионат, в който играят страхотни футболисти. „Никога не трябва да пренебрегваме емоционалните връзки, които е изградил зрителя. Именно те взимат превес над аргументираните и обективни решения, защото футболът не е просто игра. Той е страст”, заяви д-р Виктор Кирков.
Докато в световен мащаб внушителен брой зрители гледат е-спорт, в България обществото е по-консервативно и този процент е по-нисък, но наваксването става с бързи темпове. За българите над 35 години изглежда странно предпочитанието да гледаш как някой играе игра, вместо самият той да държи джойстика. За сегашното поколение деца и младежи обаче гледането на видеоигри е изключително популярна дейност, която постепенно ще увеличава присъствието си в традиционните медии като вид развлечение, смята д-р Виктор Кирков. „Това е необратим процес, какъвто на първо време е раздялата с печатните издания, а на следващ етап и с телевизията във вида, в който я познаваме. Тоталната дигитализация е въпрос на време”, изтъкна той.
Д-р Виктор Кирков навлиза в гейминг индустрията малко след обявяването на извънредното положение през март, когато започва да търси алтернативен вариант за телевизионно присъствие на българския баскетбол. Като част от оперативното ръководство на Българска федерация по баскетбол, д-р Кирков организира първото официално електронно първенство с български отбори. По-късно, със същия екип, който включва Виктор Владов и Генчо Пеев, д-р Виктор Кирков реализира новия проект на „Спортс Мениджмънт България” WINBET е-футбол лига. Финансирането за реализацията на шампионата е осигурено от WINBET, а медийното отразяване от Sportal. „Ключово е и партньорството ни с БФС, без което нямаше да можем да реализираме електронното първенство в този завършен вид”, подчерта д-р Виктор Кирков, като поясни, че именно националната асоциация е съдействала за получаване на разрешение от клубовете за използването на авторските им права по време на турнира. Той изтъкна още, че е от изключително значение с какви партньори развиваш продукта: „В лицето на генералния спонсор WINBET и медийния партньор Sportal ние намерихме съмишленици, които също вложиха усилия в развитието на електронното първенство по футбол”.